Sommer på Reidvin-tunet

Sommer på Reidvin-tunet

Sommersolverv er passert - resten av sommeren ligger foran og Reidvin-tunet har åpent fra 12-15 hver søndag i juli og august. I sommer presenterer vi 150 årsjubileet til Olav Duun på vårt vis i skolebygget - ikke minst læreren Olav Duun. Både storskolen og småskolen vil være preget av ham. Og den lille leiligheten hvor han bodde en periode - i 2.etg. To produktive og kreative damer har tatt plass i Galleri Stallen og Løa: Det er Eva Johansen og Brita Leganger Johnsen, med collage og maleri. Og i Titteskapet på låven er det "Mål og Vekt" som har fått oppmerksomheten denne sommeren. Som alltid er det hyggelig vertskap av frivillige som holder kafeen åpen med nystekte vafler og kaffe - og de fine T-skjortene våre vil også være lagt ut for salg. Alle bygningene vil være åpne - og vi ønsker nettopp deg varmt velkommen!

Les mer
Velkommen til Hagemarked 6. juni

Velkommen til Hagemarked 6. juni

Vi vil feire livet i det grønne med plantemarked; salg av stauder, krydderplanter, tomater, grønnsakplanter, knoller, planter fra Reidvin-hagen og fra andre dyrkere. Kafe med kjærlighetssuppe, kaffe og kaker og hylleblomstsaft. Omvisning i Reidvin-hagen, utlodning og hagequiz for barna. Har du overskudd fra hagen din som du ønsker å selge, så ta kontakt med Trine, mobil 92604791. Velkommen!

Les mer
17. maifeiring på Reidvin-tunet

17. maifeiring på Reidvin-tunet

Grunnlovsfeiringen i Hillestad starter med gudstjeneste i Hillestad kirke kl.12. Deretter er det oppstilling med flaggborg og folketog og Holmestrand Janitsjar som går fra kirken kl.13. Gjennom vårgrønn skog langs den gamle "Linna" ender vi så opp på idylliske Reidvin-tunet. Der blir det tale for dagen, konsert ved Holmestrand Janitsjar, kafeteria, loddsalg og leker for barna i det grønne. Velkommen!

Les mer
Vi har fått midler fra Sparebankstiftelse!

Vi har fått midler fra Sparebankstiftelse!

Reidvin-tunet har fått over kr 700 000 til å innrede bryggerhuset og forsette restaureringen av Auen-stua. Dette er vi svært takknemling for. Nå murer vi opp en grue med gammeldags ovn og åpent ildsted og jobber med å få kjøkken, bord og benker og belysing på plass. vi skal også jobbe videre med å utvikle kurs og tilbud knyttet til bruke av bakerovn og tradisjonsmat for alle aldersgrupper.

Les mer